Sunday, July 20, 2008

Keretaku Kemek!





Not even 2 months!! Kereta aku kena langgar dek sorang apek nie kat Bukit Sentosa. Actually, this thing happened yesterday evening when aku tengah ambik satay yang aku order untuk my little girl's birthday. As usual, I will not park my car dekat2 orang, yela mana tau orang tu main bukak jer pintu. So aku park kereta aku on the other side...bila aku keluar kedai jer, wife aku tengah tercungap-cungap panggil aku...rupa2 nyer kereka aku dah kena beb!! Macam nak luruh rasa jantung aku...nasib baik hanya kena bumper, tp kemek jugak la...ArgHH!! @%(&*%..apek tu main undur kereta tanpa putar stereng dia sampai habis....
So, hari nie, aku dgn ayah pergi jumpa anak apek tu mintak ganti rugi, sbb semalam apek tu cakap dia akan bayar. Dapat la sikit....RM400 from him. Then, aku dgn ayah straight pergi ke Hyundai di PJ. Kat sana, kalau ketuk dan simen termasuk cat paling koman pon dalam RM450. Then kami tanya kalau tukar semua bumper? Tokei tu cakap dalam RM900. "Itu macam manyak senang ooo...tara letak itu kereta sini." Kalau tak aku kena letak kereta kat bengkel dalam 2 malam, itu pon 80% perfect. So aku ambik keputusan ganti semua bumper...terbang RM500 aku tak pasal2..:(
Hari selasa nanti aku kena datang balik Hyundai untuk pasang bumper baru. The workshop kalau tak silap tutup pukul 5.30pm. Pasang bumper mungkin akan ambil masa dalam 2-3 jam kalau ikut cakap tokei tu.

No comments:

Post a Comment