Wednesday, May 20, 2009

Projek Kedua

Semalam aku memulakan projek ini setelah projek terdahulu iaitu tak nak merokok dikira berjaya memandangkan hari ini telah masuk hari yang ke-38 aku tidak menyentuh dan menghisap rokok.

Projek kali ini dimulakan setelah aku berjumpa dengan Puan Nurul, seorang dietician di SJMC pada hari Isnin lepas di mana aku disarankan untuk mengawal pengambilan makananku. Ini merupakan kali kedua aku berjumpa beliau setelah aku gagal dalam percubaan pertamaku pada tahun 2007.

Letih lesu. Itu yang boleh aku gambarkan buat masa sekarang. Rasa tidak bermaya kerana terpaksa mengikat perut. Semalam aku tidur awal bagi mengelakkan aku mengambil lagi makanan selepas waktu makan malam. Berkeriuk-keriuk perutku menahan lapar. Rasa nak muntah pun ada, tapi terasa angin jer yang keluar. Nasib baik...dan akhirnya aku tertidur setelah meletakkan bantal diperutku.

Hari ini betul-betul aku terasa lapar. Sardin yang dimasak isteriku kelihatan begitu menyelerakan. Hai...sardin pun nampak sodaaapp! Nasib baik aku sudah beli jagung kukus di pasar malam tadi. Lepas makan, semuanya hilang....dugaan!

2 comments:

  1. ajaex!!! hang ada diebetes ke? aku tgk dlm menu hang ada minum susu diebetes ni....aku pun dlm proses nguruskan badan ni...hang send kat planner makan tu...mcm menarik lak...leh aku ikut..hahahaha

    p/s aku ckp betui ni...hang send kat aku tau planner tu..

    ReplyDelete
  2. bukan kencing manis...darah manis daa :)

    Setakat hari ini aku turun 3 kg. Tp azab jugak rasanye takleh makan cam selalu.

    Planner tu aku dah email kat hang.

    ReplyDelete