Friday, November 28, 2008

Hari Keenam di Thailand (Bangkok)

Aku mendapat berita bahawa kami akan tidur untuk semalam lagi di Bangkok kerana difahamkan bahawa kerajaan Thailand telah membuka sebuah airport tentera zaman perang Vietnam untuk penerbangan komersial memandangkan airport Suvarnabhumi dan sebuah lagi airport masih ditutup pihak pemberontak. Kami akan bertolak seawal jam 5 pagi untuk ke airport kerana perjalanan akan mengambil masa kira-kira 3 jam.

Selesai bersarapan, aku berjalan kaki menuju First Hotel untuk sessi wrap-up oleh pihak Organiser. Sebelah tengahari, kami makan di sebuah hotel di pinggir sungai dan kemudiannya menuju ke Grand Palace. Segala-galanya selesai dalam jam 4.30 petang tetapi kesesakan lalu lintas aku hanya tiba di hotel setelah jam 6 petang.

Sebelah malamnya aku berjalan seorang diri untuk mencari baju untuk dipakai esok hari kerana telah kehabisan baju. Setelah selesai aku kembali ke bilik untuk berkemas-kemas. Kesemua duit baht telah ku habiskan.



































































No comments:

Post a Comment